De dag voor vertrek

21 december 2023 - Nieuw-Beijerland, Nederland

Vannacht is het zover, onze reis naar Denemarken en Zweden gaat van start. We hebben ontzettend veel zin om met de jongens dit avontuur te gaan beleven al is het wel raar dat we weg zijn met kerst en oud- en nieuw, en we dus de familie moeten missen. Maar wie A gezegd heeft….
Vandaag stond in het teken van inpakken, wat heerlijk was zonder de jongens, die allebei nog op school en het KDC waren. Normaal gesproken zijn ze altijd aanwezig bij het inpakken, en dan worden alle koffers nog eens 3 keer uit en ingepakt. Vandaag was het dus zo geregeld! We kwamen er alleen achter dat ik geen snowboots meer had, die had ik vorige winter weggegooid omdat ze stuk waren, maar niet meer aan gedacht, Willem had maar 1 thermolegging en de jongens hadden nog geen ski-sokken. Dus snel nog een rondje Oud-Beijerland, waar het ontzettend druk was door kerstshoppers. Maar gelukt!
Willem houd ervan om boodschappen mee te nemen uit Nederland, meestal overleven we vaak de hele vakantie met Nederlands brood, wat we dan vers meenemen en invriezen. Nu we naar twee vakantieadressen gaan is dat niet mogelijk, datzelfde geld voor vlees. Dus wat betreft het inpakken van de auto was dat een stuk gunstiger, en ik ben helemaal blij, want nu kunnen we ook eens lokaal eten proeven.
Toen we alle spullen bij elkaar hadden gezet in de gang waren we bang dat het niet in de auto paste, maar het zit er weer in! En we kunnen dus gaan rijden. Vannacht om 4 uur is het zover…nu nog even dweilen, en dan naar bed!💤