Dag 1: Naar Denemarken

22 december 2023 - Dragør, Denemarken

3.30 in de nacht, de wekker gaat, de vakantie kan beginnen! Willem zet koffie en smeert brood terwijl Joanne de jongens uit bed haalt en klaarmaakt voor de rit. De laatste spulletjes zoals bv. de uil en de verzwaringsdeken van Jabin worden ingepakt, en om 4.30 rijden we de straat uit.
Na een tijd heel rustig te hebben gereden komen we erachter dat de A1 waar we overheen moeten is afgesloten. Gelukkig zien we dit op tijd en maken we daarvoor een stop bij een tankstation. Even een sainitaire stop, maar het is koud, dus we rijden gauw weer verder. Die route gaat dus binnendoor, om later weer op de weg te komen op een deel wat wel weer open is. Er ligt sneeuw, en later zien we in de berm een auto op z’n kop liggen. Ondertussen krijgen we de navigatie maar niet ingesteld op de ferry, op internet kunnen we niet lezen dat hij niet vaart, dus we wagen het erop en stellen de navigatie in op het eiland ervoor, die hij wel pakt. In de hoop dat de brug naar het volgende eiland niet dicht is, want daarvandaan vaart de ferry naar Denemarken. 🇩🇰

We rijden bijna de file in volgens de navigatie, daar hebben we niet zo’n zin in, dus besluiten we in een dorpje te gaan kijken langs de weg. We kunnen hier via een pier de zee en de bewuste brug zien. We worden haast gezandstraald zo hard is de wind, maar wat gaaf al die hoge golven.

Na een tijdje besluiten we toch maar in de rij aan te sluiten, om toch de ferry op tijd te kunnen halen. Dit was om 10.45.
Uiteindelijk hebben we de ferry gehaald van 16.30. Dus dat viel wat tegen, maar we hebben ons goed vermaakt in de auto, in de file, poepend in de berm, etend uit alle koffers en de jongens kregen chocolade van een mede file-meneer. Super leuk!

16.30 zijn we op de boot gereden, door de harde wind was Jabin wat witjes, en hij at daarom niet eens z’n patat op, wat eigenlijk nooit gebeurd. Meerdere mensen op de boot hadden er last van, maar Willem en Aeden totaal niet.
Na 45 minuten kwamen we aan in Denemarken, waar we nog 1,5 uur moesten rijden naar het vakantiehuis.
Daar aangekomen kwamen we in een prachtig luxe huis, waarbij we gauw hebben uitgepakt en de jongens hebben ingestopt.
Nu gauw douchen en naar bed!

1. ( O) Ma v Iterson:
    22 december 2023
    Niet zonder hindernissen, maar uiteindelijk op bestemming aangekomen. Wist niet dat jullie ook heen al op de boot gingen. Weltrusten in je luxe huis, hopenlijk ook n luxe bed😉
  2. Cor Van Iterson:
    22 december 2023
    Wat een onwijs mooi huis! Ziet er strak uit!☆