Dag 2: Denemarken (Stevns Klint)

23 december 2023 - Højerup, Denemarken

Na een nacht heerlijk slapen (op een paar onderbrekingen na van loslopende kinderen) worden we wakker met het zicht op een besneeuwde tuin.
We zitten in een huis van andere mensen, dus Aeden is heerlijk aan het spelen met het Paw Patrol speelgoed van die kinderen in een geweldige speelkamer met een hut, en Jabin speelt zowaar (na zeker een maand met hetzelfde speelgoed te hebben gespeeld) met een soort Star Wars poppen. Ik zou ze zelf niet kopen, maar bij deze ben ik spontaan in twijfel gebracht.
We ontbijten met een bak koffie/thee en een Zeeuwse bolus😉.
Na het ontbijt gaan we ons rustig klaarmaken voor de dag, heerlijk dat relaxte vakantie gevoel.
We bellen even met de fam, voor een video-rondleiding door het huis, en dan vertrekken we naar Stevns Klint. Vandaag geven ze het mooiste weer op van de dagen dat we hier verblijven, dus we pakken daarom eerst maar een stukje natuur, voordat we Kopenhagen gaan verkennen.
Daar aangekomen zien we een prachtige afgraving naast de krijtrotsen, het lijkt wel een kleine versie van de grand canyon😉. De jongens gooien steentjes in het water, dat gebeurd elke vakantie wel ergens en dan vermaken ze zich prima. Ondertussen kan Willem wat mooie plaatjes schieten.
We rijden een stukje verder naar een punt waar je op een vuurtoren kunt klimmen. Vanaf de vuurtoren hebben we weer prachtig zicht op de krijtrotsen. De jongens vinden vooral de trappen klimmen erg leuk; die nemen ze dus niet één keer, maar een paar keer.
Daarna rijden we een paar minuten verder naar een kerkje, in dat kerkje zit een balkon naar buiten waar je zicht zou moeten hebben over de rotsen. Dit kerkje is helaas dicht, in tegenstelling tot wat er aangegeven stond. Gelukkig is er beneden aan het kerkje een stukje ‘strand’ waar de jongens zich weer prima vermaken, en wij wat over de rotsen klauteren voor wat mooie plaatjes.
Op de terugweg naar de auto komen we nog een speeltuintje tegen, waar de jongens helemaal gelukkig van worden en waar we lekker even spelen!

Dan rijden we richting de Lidl op de hoek van de straat, waarna we weer naar het huisje gaan. De jongens kunnen hier lekker spelen, terwijl wij rustig koffie drinken en nog wat bijkomen van de lange reis van gisteren. We kleuren alvast aan het kleurtafelkleed wat we gekregen hebben van tante Marleen, zodat dit met kerst op tafel kan liggen.
Willem kookt lekker een pan macaroni, waarna we de jongens in bad doen, zodat ze lekker op tijd kunnen slapen!

Zelf gaan we vanavond lekker op de bank met een wijntje en een kaasje!

1. ( O) Ma v Iterson:
    23 december 2023
    Het ziet er mooi uit, en straalt rust uit!!
    Mooi.